Dag 3 Doula-Bamenda - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Naomi Hakkesteeg - WaarBenJij.nu Dag 3 Doula-Bamenda - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Naomi Hakkesteeg - WaarBenJij.nu

Dag 3 Doula-Bamenda

Blijf op de hoogte en volg Naomi

31 Maart 2014 | Kameroen, Bamenda

Het is nu zondag, 10 over half negen. We hebben net een heerlijk ontbijt gekregen van de mensen hier. Pancakes met stroop (maggi) en suiker. Toen we aan het eten waren, kwam er een meneer van het Guesthouse naar Truus (onze contactpersoon) toe en vertelde dat hij zich zorgen maakte om ons. Waarom? Omdat wij allemaal maar 1 pancake hadden gepakt en 1 sinaasappel. Hij wilde dat wij zoveel mogelijk pakte.. Wat een liefde. De mensen kennen ons alleen van gisterenavond toen we hier aankwamen. We hadden een reis van bijna 8 uur van Douala naar Bamenda. De weg is hier zo ontzettend slecht, om de paar meter zijn hobbels waarbij je bijna stilstaand overheen moet gaan. Er komen dan ontzettend veel mensen naar je toe om brood, rijst, varkenspoot, of flesjes drinken te verkopen. Het drinken kookt al bijna want het weer is daar ontzettend warm en benauwd. En om dan met zn 11-en in een 8 persoonsbusje te zitten is geen pretje. Het landschap is echt super mooi. Hoe meer we in Bamenda komen en kouder het wordt. Dit komt doordat we wat hoger zitten. Met het busje moesten we bergen beklimmen (super stijl) maar of het busje overleefd heeft? Geen idee :p De mensen zijn ontzettend vriendelijk. Zwaaien zodra ze zien dat je blank bent. Het is zo bizar om te zien hoe de mensen hier blij zijn met een heel klein beetje. Er reisde ook een vrouw met haar dochtertje mee. De moeder gooide van alles uit het raam zoals plastic zakjes.. Het kindje was ontzettend ziek. Spuugde alleen maar slijm op en was uitgeput. Maar daarom snapte we nog minder waarom ze van alles uit het raam gooide. Het is toch het milieu waar haar dochter straks in moet leven? Later vroegen we het aan Truus en die verteld dat ze daar totaal niet van bewust zijn. Ze zijn nu sinds 2 jaar bezig om een beetje tot ze door te dringen. Maar dit zal nog wel langer duren.

• 08 April 2014 - 01:21

Thea:

Hi Naomi

Wow, wat een avontuur. Super gaaf dat je dit doet!

Groetjes uit Amerika!! Liefs Thea

• 12 Juni 2014 - 11:30

Astrid Helder- Stedenband Dordrecht-Bamenda:

Welkom terug in Nederland Naomi! Geniet van de weer vertrouwde dingen en het gelukkig mooie weer. De omschakeling zal wat dat betreft niet zo groot zijn.

Tot ziens,
    Astrid, stedenband Dordrecht-Bamenda